FANDOM

Øystein Aarseth, Euronymous (ur. 22 marca 1968 w Egersund, zm. 10 sierpnia 1993 w Oslo) – norweski muzyk blackmetalowy. W 1984 roku założył grupę Mayhem, nazywany „ojcem norweskiego black metalu”[1].

Øystein Aarseth był oskarżany o palenie kościołów, satanizm oraz zbezczeszczenie zwłok Deada, wokalisty Mayhem[2].

Biografia Edytuj

W 1991 roku odkrył zwłoki Pera Yngve "Dead" Ohlina, wokalisty grupy Mayhem. Sfotografował zwłoki (jedno z zdjęć trafiło później na bootleg Dawn Of The Black Hearts[3]) oraz zebrał odłamki czaszki Deada w celu zrobienia naszyjnika[4]. Z powodu kontrowersyjnego zachowania, z Mayhem odszedł Jørn "Necrobutcher" Stubberud, którego zastąpił Varg Vikernes[4].

Øystein Aarseth był właścicielem sklepu płytowego Helvete[5]. Z powodu wywiadu Varga Vikernesa, który stał się kontrowersyjny, na którym Vikernes promował sklep Euronymousa, Aarseth zamknął sklep w obawie przysporzenia mu negatywnych opinii[5]. Po tym wywiadzie, stosunki pomiędzy Vikernesem a Aarsethem uległy pogorszeniu[5].

W sierpniu 1993 roku, Aarseth został zamordowany przez Vikernesa. Sekcja zwłok wykazała 23 rany kłute (16 w plecy, 2 w głowie i 5 w szyje)[5]. Do dzisiaj nie wiadomo, czy powodem kłótni był kontrakt muzyczny lub walka o dominację w zespole[6]. Vikernes twierdzi, że działał w samoobronie, ponieważ otrzymał informacje o tym, że Euronymous chce go zabić[6]. Dodatkowo zeznał, że Euronymous szantażował go i torturował z powodu wytwórni płytowej[3]. Ostatecznie Vikernes podpisał umowę, ale został zaatakowały, przez co zaczął atakować nożem[3].

Øystein Aarseth

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki