FANDOM

'50 Cent -  amerykański raper, aktor i przedsiębiorca. Właściciel firmy produkującej słuchawki SMS Audio. Międzynarodową rozpoznawalność zyskał po wydaniu debiutanckiego albumu Get Rich or Die Tryin' (w 2003 roku) oraz drugiej płyty The Massacre dwa lata później. Jako aktor zadebiutował w 2005 roku w filmie autobiograficznym pt. Get Rich or Die Tryin. Produkcja w reżyserii Jima Sheridana zdobyła wiele pozytywnych recenzji, dzięki czemu Curtis rozpoczął karierę aktorską. Po debiucie filmowym ukazały się kolejne filmy z udziałem rapera, co znacznie przyczyniło się do wzrostu jego popularności w mediach.

50-Cent.jpg

Współpracował z takimi muzykami i zespołami jak Dr. Dre, Eminem, Snoop Dogg, G-Unit, Lil’ Kim, DMX, Onyx, Timbaland, Ne-Yo,Justin Timberlake, T-Pain, Nicole Scherzinger, E-40, Missy Elliott, The Black Eyed Peas, Ciara, M.O.P., Kool G Rap, Game, Busta Rhymes i Michael Jackson.

Biografia Edytuj

Curtis dorastał w South Jamaica, dzielnicy Queens w Nowym Jorku. Początkowo wychowywany przez matkę o imieniu Sabrina, następnie przez dziadków, ponieważ matka została zamordowana z powodu długów. Ojca nigdy nie poznał.

Jackson w wieku jedenastu lat rozpoczął trenowanie boksu. Trzy lata później, zaczął uczęszczać na siłownię, i jak sam mówi: "Kiedy nie miałem co robić w szkole, trenowałem na siłowni (boks) albo sprzedawałem narkotyki na ulicy". W połowie lat 80. XX wieku brał udział w Igrzyskach Olimpijskich młodzików w amatorskim boksie. Podobnie jak wiele osób pochodzących z biednych afroamerykańskich dzielnic, zaczynał od handlowania narkotykami już w wieku dwunastu lat, podczas gdy opiekunowie myśleli, że Jackson bierze udział w pozaszkolnych projektach. W tym czasie nosił ze sobą broń palną i używki do szkoły. W dziesiątej klasie został przyłapany przy tym jak chciał przeszmuglować broń przez wykrywacz metali. Uczęszczał wówczas do Andrew Jackson High School.

Po czasie spędzonym w zakładzie karnym, Curtis przyjął pseudonim "50 Cent". Zapożyczył go od przestępcy Kelvina Martina, który żył według motto: "Get Rich Or Die Tryin" ("Wzbogacaj się lub zgiń próbując). Od 2005 Roku jest aktorem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki