FANDOM

Afera z Janem Borysewiczem we Wrocławiu – najgłośniejszy skandal muzyczny za czasów PRL z 1 czerwca 1986 roku we Wrocławiu, kiedy to nietrzeźwy Jan Borysewicz, lider grupy Lady Pank, rozebrał się od pasa w dół wśród publiczności.

Przebieg Edytuj

W niedzielę 1 czerwca 1986 roku z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zarząd Wojewódzki ZSMP zorganizował na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu wojewódzkie Święto Młodości. Święto było upominkiem dla wrocławskiej młodzieży w dniu jej święta. Dodatkowo zdecydowano, że cały dochód z biletów trafi na ufundowanie 10 książeczek mieszkaniowych dla wychowanków domów dziecka.

W godzinach popołudniowych Jan Borysewicz obnażył się przed publicznością. Koncert przerwano, a nietrzeźwego Borysewicza zabrała milicja.

Z powodu afery Andrzej Mogielnicki zakończył współpracę z Lady Pank, a decyzją władz Lady Pank zawieszono na 3 miesiące. Jana Borysewicza skazano na 3 miesiące aresztu. W wyniku amnestii Borysewicz trafił na leczenie w Instytucie Psycho-Neurologicznym, a następnie odpoczywał pod Warszawą. Publiczności pokazał się dopiero na Festiwalu Sopockim.

Info icon 002.svg
Ten artykuł jest umieszczony na specjalnych warunkach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki