FANDOM

Andrzej Siewierski (ur. 19 lipca 1964[1], zm. 28 grudnia 2007 w Dąbrówce Nabłotnej[1]) – polski kompozytor, tekściarz, wokalista i gitarzysta, lider i założyciel zespołu Azyl P w latach 1982-1987. Na co dzień mieszkał w Szydłowcu[2].

Początkowo Siewierski planował założyć zespół Azyl, ale z powodu obowiązując wówczas przepisów, zespół zmienił na nazwę na Azyl P[2]. Dzięki zwycięstwie w konkursie muzycznym, Tonpress wydał na singlu pierwsze utwory Azyl P: „Twoje życie” i „Chyba umieram”[2].

W 1994 roku Andrzej Siewierski wraz z muzykami z zespołu Azyl P miał wydał demo, ale plany nie zostały zrealizowane[2].

W 2007 roku wydał solowy album Samotny żagiel[3]. Płyta ta nie odniosła większych sukcesów[2]. Album został wydany po śmierci Andrzeja Siewierskiego[2].

Andrzej Siewierski pod koniec życia pomagał rodzinie w prowadzeniu punktu optycznego[2]. Mieszkał w bloku w Szydłowcu[2].

28 grudnia 2007 roku Andrzej Siewierski odwiedził swojego stryja[2]. Około godziny 16:00 pojechał do stacji kolejowej, oddalonej o 500 metrów[2]. O godzinie 16:45[2] popełnił samobójstwo, rzucając się pod pociąg[4]. Pociąg, którym został przejechany, znajdował się na trasie Skarżysko-Kamienna - Dęba jadąc w kierunku Radomia[2]. Jego ciało zostało przecięte niemalże na pól[4]. Przed śmiercią zostawił kartkę adresowaną do Dariusza Grudnia z prośbą o wydanie jego albumu[2].

Dyskografia Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki