FANDOM

Ten artykuł dotyczy polskiego zespołu death metalowego. Zobacz też: Calvaria.

Calvaria – polski zespół deathmetalowy, powstały we wrześniu 1992 jako Golgota.

HistoriaEdytuj

Pierwszy skład zespołu tworzyli Krzysztof Trzciński (śpiew), Roman Markowski (gitara basowa), Sebastian Jańczak (perkusja) i Sobiesław Zwara (gitara elektryczna). W 1994 zespół zmienił nazwę na Calvaria. Została nagrana taśma Reh 94 (nie była rozprowadzana). W 1995 w Warrior Studio zostało nagrane demo Ostatnia Wizja. W 1996 zespół opuścił Sobiesław Zwara, a na jego miejsce, jako gitarzysty, dołączył na przełomie marca i kwietnia Karol Jaszewski. Krzysztof Trzciński oprócz śpiewu zaczął grać na gitarze. W tym składzie w 1997 w New Project Studio zostało nagrane Promo 97.

W maju 1999 w Selani Studio został nagrany album Potęga Nienawiści, wydany na kasecie przez Horna Records[1], a w kwietniu/maju 2001 na płycie kompaktowej przez In Nomine Records[2].

W 2002 zespół został czasowo rozwiązany. W 2003 na kilka miesięcy został ponownie zawiązany w składzie Krzysztof Trzciński (śpiew, gitara elektryczna), Roman Markowski (gitara basowa), Ciora (perkusja), po czym rozpadł się.

W lutym 2005 zespół ponownie zawiązał się w składzie Krzysztof Trzciński (śpiew, gitara elektryczna), Sebastian Jańczak (perkusja), Jacek Kłosiński (gitara elektryczna), Tomasz Jeżewski (gitara basowa). Jesienią 2005 Calvarię opuścił Jacek Kłosiński.

Skład zespołuEdytuj

DyskografiaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki