FANDOM

Ten artykuł dotyczy polskiego zespołu death metalowego. Zobacz też: Calvaria.

Calvaria – polski zespół deathmetalowy, powstały we wrześniu 1992 jako Golgota.

HistoriaEdytuj

Pierwszy skład zespołu tworzyli Krzysztof Trzciński (śpiew), Roman Markowski (gitara basowa), Sebastian Jańczak (perkusja) i Sobiesław Zwara (gitara elektryczna). W 1994 zespół zmienił nazwę na Calvaria. Została nagrana taśma Reh 94 (nie była rozprowadzana). W 1995 w Warrior Studio zostało nagrane demo Ostatnia Wizja. W 1996 zespół opuścił Sobiesław Zwara, a na jego miejsce, jako gitarzysty, dołączył na przełomie marca i kwietnia Karol Jaszewski. Krzysztof Trzciński oprócz śpiewu zaczął grać na gitarze. W tym składzie w 1997 w New Project Studio zostało nagrane Promo 97.

W maju 1999 w Selani Studio został nagrany album Potęga Nienawiści, wydany na kasecie przez Horna Records[1], a w kwietniu/maju 2001 na płycie kompaktowej przez In Nomine Records[2].

W 2002 zespół został czasowo rozwiązany. W 2003 na kilka miesięcy został ponownie zawiązany w składzie Krzysztof Trzciński (śpiew, gitara elektryczna), Roman Markowski (gitara basowa), Ciora (perkusja), po czym rozpadł się.

W lutym 2005 zespół ponownie zawiązał się w składzie Krzysztof Trzciński (śpiew, gitara elektryczna), Sebastian Jańczak (perkusja), Jacek Kłosiński (gitara elektryczna), Tomasz Jeżewski (gitara basowa). Jesienią 2005 Calvarię opuścił Jacek Kłosiński.

Skład zespołuEdytuj

DyskografiaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

ŹródłaEdytuj