Fandom

Muzyka

Cela nr 3

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cela nr 3 (początkowo Zanik Pamięci) – polski zespół punkowy.

Historia Edytuj

[1] Zespół powstał w 1985 roku w Grudziądzu jako Zanik Pamięci z inicjatywy Dee Dee'iego (gitara) i Mikiego (bas). Do zespołu dołączyli Kurdupel (wokal) i Gruby (perkusja). Zespół inspirował się zespołami Ramones, Sham 69, SLF, Buzzcocks i The Clash. Głównym autorem piosenek był Miki, któremu pomagał Dee Dee.

Pierwszy samodzielny koncert zespołu odbył się w 1986 roku.

Zespół zmienił nazwę z powodu obowiązującego wcześniej prawa, które nie pozwalało na działanie dwóch takich samych zespołów o tej nazwie. Nazwa Cela nr 3 powstała pod wpływem pewnego incydentu, w którym pijani członkowie zespołu potłukli szybę w pociągu, przez co trafili w ręce Milicji Obywatelskiej i Zmechanizowanych Oddziałów Milicji Obywatelskiej. W wyniku incydentu, milicja pobiła pałkami uczestników wydarzenia (w tym muzyków) oraz trafili do celi. Muzycy zostali wypuszczeni po kilku godzinach.

W 1987 roku Cela nr 3 nagrała amatorskie demo, które wysłano do organizatorów festiwalu w Jarocinie. Krótko przed koncertem odszedł z zespołu Miki, którego zastąpił Sworek. Sworek w zespole nie grał długo. Po odejściu Sworka, Gruby został basistą, a na perkusji zasiadł Kleks. Do zespołu dołączył także Tito, który grał na instrumentach klawiszowych.

Jesienią 1987 roku zespól rozpoczął nagrywanie pierwszego albumu. Podczas nagrań z zespołu odszedł Kleks, a na jego miejsce trafił Kolczyk. W 1989 roku Gruby zawiesił działalność w zespole po otrzymaniu powołania do wojska. Nowym basistą został Gregas.

W wiosną 1990 roku zespół zagrał ostatni koncert w Chełmnie, gdzie zagrał z Oi Polloi.

W 1995 roku Cela nr 3 została reaktywowana przez Dee Dee (gitara), Grubego (bas) i Gregasa (gitara). Do zespołu dołączyli Kurdupel (wokal) i Kolczyk (perkusja). W 1996 roku zmarł Kurdupel. Kurdupla zastąpił Gruby. W 1999 roku z zespołu odszedł Gregas. Na jego miejsce trafił Kandyba.

Dyskografia Edytuj

Skład zespołu Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki