FANDOM

Düpą – polski zespół rockowy, założony w Krakowie przez Piotra Marka, Andrzeja Bieniasza i Andrzeja Potoczka. Grupa istniała w latach 1981-1985.

Historia zespołu Edytuj

Zespół powstał w 1981 roku w mieszkaniu Piotra Marka[1] (niektóre źródła błędnie podają, że w 1980 roku[2]). W pierwszym składzie znaleźli się: Piotr Marek (gitara, teksty), Andrzej "Pudel" Bieniasz (gitara), Andrzej "Przesławny Potoczek" Potoczek (gitara)[1]. Zespół niezbyt myślał nad stałą działalnością zespołu[1]. Po kilku miesiącach powstał spory materiał muzyczny oraz wykształcił się image artystyczny Düpą. Jedną z pierwszych osób, którzy poznali Düpą był Tomasz Stańko[1].

Pierwszy koncert zespołu odbył się w 1982 roku[1]. W ciągu czterech lat w zespole przewinęło się wiele osób[1].

Pierwsze koncerty Düpą były improwizowane. Koncerty miały często charakter happeningu artystycznego[1], kierowane przeciwko komercji[2]. Liczne zmiany członków i brak ogólnego planu działania zespołu powodowały, że większość osób traktowało grupę jako ciekawostkę[1].

W 1985 roku zespół zgłosił się do festiwalu w Jarocinie[1]. Kilka dni przed rozpoczęciem festiwalu, Piotr Marek popełnił samobójstwo[1]. Reszta zespołu zakończyła działalność jako Düpą i założyła zespół Püdelsi.

Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki