FANDOM

Death

Death - zespół death metalowy

Death metal – gatunek muzyczny, pochodny od thrash metalu. Nazwa oznacza metal śmierci. Za twórcę gatunku uznawany jest Jeff Becerra, autor utworu pochodzącemu z płyty Seven Churches z 1985 r. zespołu Possessed, który nadał gatunkowi nazwę.

CharakterystykaEdytuj

Występuje forma wokalna zwana growlem. Teksty dotyczą najczęściej mizoginii, okultyzmu, śmierci, morderstw, zbrodni, dzieciobójstwa, przemocy i różnorakich postaci (np. demonów, diabłów). Do prekursorów zalicza się Possessed, Death, Master, Napalm Death oraz Morbid Angel.

PodgatunkiEdytuj

Melodic death metalEdytuj

Występuje melodia, czasami czysty śpiew, albo delikatny growl. Przedstawiciele to Arch Enemy, In Flames, At the Gates.

Death and RollEdytuj

Pochodna death metalu i hard rocka. Reprezentanci to Entombed i Dismember.

DeathgrindEdytuj

Pochodna death metalu i grindcore'u. Jedna z cięższych odmian. Reprezentują ją CarcassBrutal Truth i Assück.

Death doomEdytuj

Połączenie death metalu i doom metalu.  Prekursorzy to Paradise Lost, My Dying Bride i Anathema.

Technical death metalEdytuj

Cechuje się szybką grą, szczególnie gitarową. Ważniejsi przedstawiciele to Death, Atheist, Cynic, a także Sceptic.

Brutal death metalEdytuj

Odmianę tę cechuje ciężkie brzmienie i szybkie tempo. Tematyka tekstów przeważnie jest o morderstwach, gwałtach i innych zbrodniach. Przedstawiciele to Disgorge, Immolation i Liturgy.

Blackened death metalEdytuj

Połączenie death metalu i black metalu. Przedstawiciele to Hellhammer, Dissection i God Dethroned.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki