FANDOM

Jakub Sienkiewicz 2005

Jakub Sienkiewicz

Piotr Łojek

Piotr Łojek

Aleksander Korecki

Aleksander Korecki

Elektryczne Gitary – polski zespół rockowy założony w 1989 roku przez Rafała Kwaśniewskiego, Piotra Łojka i Kubę Sienkiewicza. Zespół wykonuje piosenki autorskie w oprawie rockowej. Autorem większości repertuaru jest Kuba Sienkiewicz. Logiem zespołu jest „elektryczny kot” stworzony przez Jarosława Koziarę. Do 2009 roku Elektryczne Gitary sprzedały 1,5 mln płyt. Zespół słynie z autoironii i specyficznego poczucia humoru.

Historia Edytuj

Opracowane na podstawie rmf.fm

Zespół powstał w 1989 roku w Warszawie z inicjatywy gitarzysty Rafała Kwaśniewskiego i basisty i klawiszowca Piotra Łojka. Do duetu szybko trafił gitarzysta, tekściarz, wokalista i kompozytor Kuba Sienkiewicz. Pierwszy koncert odbył się w 1990 roku w warszawskim klubie Hybrydy. W 1991 zespół zarejestrował pierwsze nagrania, które pojawiły się w rozgłośniach radiowych. Dzięki piosenkom „Włosy”, „Jestem z miasta” i „Wszystko chuj”, grupa stała się znana. Dzięki wytwórni Zic Zac ukazał się debiutancki album Elektrycznych Gitar w 1992 roku. Album Wielka radość szybka stała się złotą płytą.

W 1993 roku ukazał się drugi album A ty co z przebojami „Nie pij Piotrek”, „Dzieci”, „Dylematy”. Album osiągnął status platynowej płyty. W tym samym roku grupa zagrała w Chicago i w Nowym Jorku. W 1994 roku ukazała się także solowa płyta Kuby Sienkiewicza Od morza do morza. Część repertuaru z tego krążka należy do programu koncertowego wykonywanego przez Elektryczne Gitary.

W 1995 roku ukazał się album Huśtawki. Album nie odniósł sukcesu. W 1996 roku ukazał się album Chałtury.

W 1997 roku grupa wróciła na listy przebojów z albumem Na krzywy ryj. W tym samym roku Elektryczne Gitary stworzyły ścieżkę dźwiękową do filmu „Kiler” reż. Juliusza Machulskiego. W 1999 roku powstała muzyka do drugiej części „Kilera” („Kiler-ów 2-óch)”. W 2000 roku Elektryczne Gitary wystąpiły w Kanadzie. W czerwcu 2000 roku zespół wystąpił na festiwalu w Opolu. Dzięki tej imprezie udało sie wydał album Słodka Maska.

W 2002 roku zespół nagrał ścieżkę dźwiękową do filmu „Kariera Nikosia Dyzmy” reż. Jacka Bromskiego. Nagrania oraz nowe wersje przebojów trafiły na album Kariera Nikosia Dyzmy.

W 2006 roku ukazał się album Atomistyka. Większość melodii i tekstów do piosenki stworzyli pozostali członkowie zespołu. W 2010 roku ukazał się album Historia. W 2012 roku ukazał się album Nic mnie nie rusza.

Dyskografia Edytuj

Muzycy Edytuj

Obecny skład zespołu Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki