FANDOM

Gehennah-Mr Violence-live07

Mr. Violence, wokalista zespołu, 2 lutego 2007

Gehennah – szwedzki zespół metalowy, założony w Karlstad[1] w 1992[2].

HistoriaEdytuj

Zespół został założony, aby grać covery zespołu Venom. Pierwszy skład stanowili Mr. Violence (śpiew), Ronnie Ripper (gitara basowa), Garm Stringburner (gitara elektryczna) i Captain Cannibal (perkusja). W maju 1993 zostało nagrane demo The Kill, wydane w tym samym roku. W lutym 1994 zostało nagrane demo Brilliant Loud Overlords of Destruction, także wydane tego samego roku. Latem 1994 perkusista Captain Cannibal opuścił zespół zastąpiony przez Hellcopa. Między 25 a 30 grudnia 1994 został nagrany album Hardrocker. W pierwszym okresie zimowym 1995[3] została wydana kaseta Hell Beer, a w sierpniu 1995 płyta długogrająca Hardrocker na CD i LP. Wydawcą była wytwórnia Primitive Art Records. Podczas imprezy z okazji wydania płyty zostało nagrane wideo Hardrocker. W ostatni weekend listopada 1995 Gehennah nagrał mieszczący dwa utwory singel No Fucking Christmas, wydany w tym samym roku. Następnie zespół podpisał kontrakt z Osmose Productions na wydanie dwóch albumów. 9 lipca 1996 została rozpoczęta sesja nagraniowa płyty długogrającej King Of The Sidewalk. Linie wokalne zostały dograne w pierwszym tygodniu sierpnia 1996, a album ukazał się w tym samym roku. Zespół zagrał w Europie trasę koncertową z Impaled Nazarene i Angelcorpse. W sierpniu 1997 został nagrany album Decibel Rebel, wydany następnie 19 stycznia 1998 przez Osmose Productions. W tym samym czasie wytwórnia Primitive Art Records wydała reedycję albumu Hardrocker na płycie winylowej, a następnie, także w początkach 1998, split EP Gehennah / Rise And Shine. 11 października 2002 na imprezie urodzinowej z okazji dziesięciolecia Gehennah została rozprowadzona płyta CD-R 10 Years Of Fucked Up Behaviour, wydana następnie przez Bad Taste Entertainment w 2003[4] jako winylowa epka[5][6]. Zespół pozostaje aktywny[7].

Skład zespołuEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Dyskografia[6]Edytuj

KompilacjeEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki