FANDOM

Grzegorz Kopcewicz (ps. McButelka) – polski muzyk, wokalista, klawiszowiec, lider zespołu Butelka, właściciel wytwórni Black Bottle Records. Od jego pseudonimu pochodzi nazwa zespołu[1].

Pseudonim Butelka pochodzi od czasów liceum, kiedy to Kopcewicz utracił głos w wyniku wypicia zimnego piwa[1]. W tym samym czasie, przyjaciel Kopcewicz, Tomek Kosma (były perkusista Kobranocki) został przezywany „Kieliszkiem” (za Janem Himmilsbachem)[1]. Grzegorza zaś ochrzczono początkowo „Drugim Kieliszkiem”, ale żeby się nie myliło, Grzegorza zaczęto nazywać „Butelką”[2].

Początkowo Grzegorz Kopcewicz grał w zespole SS-20 (wraz z Tomkiem Kosmą)[1]. Gdy powstało w Toruniu nowe studio nagraniowe, Kopcewicz zwołał swoich znajomych, by przetestować możliwości studia. W ten sposób powstał zespół Butelka[1]. W 2007 pojawił się projekt solowy Kopcewicz pod nazwą Nieżywe Trupy[3]. Nieżywe Trupy nagrały utwór „Ministra Edukacji”. Utwór ten był samplem z płyty DemonArchia Butelki. „Ministra Edukacji” trafiły później do albumu „Diabeł z Powyłamywanymi Rogami”. Projekt „Nieżywe Trupy” został na pewien czas zawieszony[4].

Grzegorz Kopcewicz w całej swojej twórczości stworzył teledyski dla zespołów Tortilla, Curruption i Holy Smoke.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki