FANDOM

Kobranocka.jpg

Kobranocka

Kobranocka (wcześniej Latający Pisuar) – polski zespół punkrockowy założony w 1985 roku w Toruniu. Grupa początkowo działała jako Latający Pisuar. W latach 1986-2005 Kobranocka sześć razy występowała na festiwalu w Jarocinie.

Kobranocka gra muzykę punk rockową z mocno pacyfistycznymi tekstami opartymi o abstrakcyjną metaforykę. Teksty piosenke piszę Andrzej Michorzewski – psychiatra z zawodu. Największymi przebojami Kobranocki są piosenki Kocham cię jak Irlandię (co ciekawe, utwór jest daleki od stylu grupy) oraz I nikomu nie wolno się z tego śmiać (cover Die Toten Hosen). Mniej znane są także utwory Jak zapomnieć Cię, Hipisówka, List z pola boju, Ela, czemu się nie wcielasz? oraz cover Stones'ów Współczucie dla diabła [1].

Historia Edytuj

Początki zespołu sięgają 1984 roku, kiedy to spotkali się Kobra (Andrzej Kraiński) i Andrzej Marek Michorzewski. Kobra poznał Michorzewskiego, kiedy w 1984 roku trafił do szpitala psychiatrycznego w celu uniknięcia poboru do wojska[1]. Michorzewski pokazał Kobrze swoje teksty (wśród nich List z pola boju). Kobra uznał, że warto założyć zespół muzyczny i skomponować melodię do tekstów [2]. W ten sposób Kobra założył Latający Pisuar, rozwiązując swój poprzedni zespół Nowo Mowa.

Pierwszy skład to: Kobra, Jacek "Szybki Kazik" Bryndal, Tomek "Kieliszek" Kosma[2]. Pierwszy koncert Latającego Pisuaru odbył się w toruńskiej Od Nowie. Tam nastąpiła decyzja o zmianę zespołu na Kobranocka[2]. W tym czasie do zespołu dołączył Waldek "Michu Zabór IV" Zaborowski grający na saksofonie.

Pierwszy koncert pod nazwą Kobranocka odbył się rok później w Riwierze, w czasie festiwalu Poza Kontrolą [3]. Następnie Kobranocka towarzyszyła Die Toten Hosen w czasie trasy po Polsce [3]. Po wspólnej trasie koncertowej odszedł Kieliszek, a na jego miejscu znalazł się Kogut (Sławek Ciesielski), który wcześniej grał w Republice. W 1986 roku Kobranocka nagrała pierwsze utwory, które trafiły do Rozgłośni Harcerskiej [3]. W 1987 roku ukazała się płyta Sztuka jest skarpetą kulawego. W 2005 roku do zespołu dołączyć Jacek Moczadło[1].

1 stycznia 2014 roku podczas tradycyjnego Noworocznego Koncertu Prezydenckiego w reprezentacyjnym Dworze Artusa w Toruniu ogłoszono, że zespół Kobranocka będzie miał swój autograf w Piernikowej Alei Gwiazd[4]. Do dzisiaj w pierwotnym składzie gra Kobra i Szybki Kazik[2].

Skład Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Dyskografia Edytuj

Kompilacje Edytuj

Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki