FANDOM

Krzysztof Grela (ps. Koben; ur. 28 lutego 1961 – zm. 20 stycznia 1992) – polski perkusista. W roku 1983[1] był perkusistą w zespole Siekiera[2]. W 1984 roku, z powodu niestawienia się Greli (z powodów zdrowotnych[3], prawdopodobnie niedyspozycji żołądkowej[4]), Siekiera nie zagrała pierwszego oficjalnego występu w Lublinie[2], pomimo prób poszukania tymczasowego perkusisty[4]. Pomimo tego, udało się Siekierze poznać ówczesnego managera KultuGrzegorza Brzozowicza, dzięki któremu w kolejnym roku zagrali podczas imprezy Rock Front w warszawskim klubie Remont. W 1984 roku zagrał najsłynniejszy koncert Siekiery na Festiwalu w Jarocinie. Grela odszedł z zespołu z powodu problemów z poprawnym graniem na perkusji[5]. Po odejściu Greli, Siekiera przeszła z muzyki punk na nową falę[6]. W styczniu 1992 oku. został zabity w puławskiej knajpie „Pod dębami”[2]. Kobena zamordowała przez pomyłkę rosyjska mafia [1] (gang miał zabić brata Kobena[7]). W niektórych źródłach krążyła informacja, że Grela został dźgnięty nożem przez kucharza w restauracji[4][8].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki