FANDOM

Krzysztof „Jary” Jaryczewski (ur. 21 lutego 1960) – polski muzyk rockowy, kompozytor, założyciel, lider i pierwszy wokalista zespołu Oddział Zamknięty.

Biografia Edytuj

[1] Krzysztof Jaryczewski urodził się 21 lutego 1960 roku. W 1978 roku przerwał naukę, by zawodowo zająć się muzyką. W lipcu 1978 roku zaczął grać na basie w zespole Tani Hotel. Nie chcąc odbyć obowiązkowej służby w armii sfingował próbę samobójczą i trafił do szpitala psychiatrycznego.

W styczniu 1979 roku założył zespół Oddział Zamknięty, gdzie grał do 1985 roku. Z Oddziałem nagrał dwie płyty, z czego jedna pokryła się złotem. Podczas działalności w OZ, Jaryczewski otrzymał ofertę zagrania na basie w zespole Martyny Jakubowicz. Plany nie zostały zrealizowane.

Z OZ odszedł z powodu utraty głosu spowodowanym przesadnym piciem alkoholu oraz zażywaniu narkotyków. Międzyczasie pisał teksty i komponował dla wielu muzyków (np. Wandzie Kwietniewskiej, Arturowi Gadowskiemu, Azyl P.).

W 1991 roku jako Jary Band nagrał album „Ogniste miecze”, a jako Jaryczewski Band w 1996 roku „Dekadencje”. W 2000 roku, wraz z Arkadiuszem Jakubikiem tłumaczył teksty The Doors do przedstawienia „Jeździec burzy”. W 2001 roku nagrał płytę „Dopóki masz wybór” z Piotrem Nagielem. Płyta była rozdawana wśród młodzieży pod patronatem Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Biura Do Spraw Narkomanii.

Na początku 2001 roku Jaryczewski brał udział w nagraniu videoclipu „Wszystko w sobie masz” skierowanemu przeciwko narkotykom.

W 2004 roku wydał album „Winyl”. Obok mojego zespołu Jary Band znalazło się na niej wielu gości: Marek Surzyn, Paweł Kukiz, Bogdan Lewandowski, Artur Gadowski, Jarek Szlagowski, Krzysztof Ścierański, Wojtek Konikiewicz, Darek Aksanow, Pih i Chada, E-moll i inni. W rodzinnym kawałku zaśpiewała Ewa Jaryczewska i zagrali moi bracia: Andrzej i Zbyszek, których wsparł na gitarze akustycznej Adam Maziewski - ojciec chrzestny mojego syna Marka.

Przypisy

  1. Informacje z oficjalnej strony Jaryczewskiego

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki