Fandom

Muzyka

LT United

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
220114011 979e6b0349 o.jpg

LT United, 19 sierpnia 2006[1]

220114210 c1eb6c5ac3 o.jpg

LT United, 19 sierpnia 2006[2]

LT United – sześcioosobowy litewski zespół muzyczny, grający alternative-pop, założony w 2006 w celu reprezentowania Litwy na Konkursie Piosenki Eurowizji 2006.

Zespół na krajowych eliminacjach do Eurowizji wystąpił z piosenką We Are the Winners (ang. Jesteśmy zwycięzcami). Głosami słuchaczy został wybrany do reprezentowania Litwy na ogólnoeuropejskim konkursie. Zajął szóste miejsce z 162 punktami.

BiografiaEdytuj

Zespół LT United został założony na początku 2006 przez litewskiego rockmana Andriusa Mamontovasa. Zespół został złożony z sześciu znanych na Litwie muzyków: Marijonasa Mikutavičiusa, Victora Diawara, Sauliusa Urbonavičiusa, Arnoldasa Lukošiusa i Eimantasa Belickasa. Diawara, zanim dołączył do zespołu, reprezentował już raz Litwę w konkursie, w 2001, jako członek zespołu Skamp. Grupa wygrała litewskie eliminacje, zdobywając 32 669 punkty, niemal dwa razy więcej, niż zdobywca drugiego miejsca, Inculto.

Prezydent Litwy Valdas Adamkus zaprosił zespół do celebrowania rocznicy uzyskania niepodległości. Grupa została również litewskim ambasadorem projektu Time To Help The Others, prowadzonego przez ONZ.

Wideoklip do piosenki, wyreżyserowany przez Donatasa Ulvydasa, został pokazany publicznie 23 marca 2006.

Zespół zrezygnował z promowania swojej eurowizyjnej piosenki, czekając na półfinał konkursu. Skontaktował się z europejskimi stacjami radiowymi, prosząc o usunięcie piosenek z anteny do 22 maja (dzień po finale Eurowizji). Przez niektórych słowa tekstu piosenki We Are the Winners były odebrane jako egoistyczne (był to pierwszy taki przypadek na Konkursie Eurowizji).

W półfinale konkursu piosenka uzyskała 163 punkty, dzięki czemu zdobyła piąte miejsce i awansowała do finału.

W finale piosenka uzyskała 162 punkty, zajmując 6. miejsce. Maksymalną ilość punktów otrzymała od Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz sąsiadów: Łotwy i Estonii. Szóste miejsce jest dotychczas najlepszą pozycją Litwy w konkursie.

Po zakończeniu Eurowizji przewiduje się, że zespół rozdzieli się i jego członkowie będą działać indywidualnie.

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki