Fandom

Muzyka

Lady Gaga

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lady Gaga BTW Ball Antwerp 02.jpg

Lady Gaga, – amerykańska piosenkarka pop, autorka tekstów i piosenek oraz aktorka. W latach 1999–2006 wokalistka zespołu Stefani Germanotta Band. Ambasadorka dobrej woli UNICEF.

Biografia Edytuj

Stefani Joanne Angelina Germanotta urodziła się w Nowym Jorku. Jest córką włoskiego przedsiębiorcy branży IT, Josepha Germanotty pochodzącego z Lombardii oraz asystentki w firmie telekomunikacyjnej – Cynthii Germanotty, która jest Amerykanką pochodzącą z New Jersey. Oboje są amerykańskiego i włoskiego pochodzenia. Ma również młodszą siostrę Natali Germanottę.

Jako dziecko uczęszczała do szkoły katolickiej Convent of the Sacred Heart. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku czterech lat. Pierwszą balladę skomponowała, gdy miała 13 lat, a już rok później rozpoczęła granie koncertów przed publicznością[. W wieku siedemnastu lat uzyskała wcześniejszy dostęp na nowojorski uniwersytet Tisch School of the Arts, gdzie studiowała muzykę. Rozwijała swoje zdolności pisarskie tworząc eseje i teksty analityczne dotyczące takich tematów jak sztuka, religia czy polityka. Po pewnym czasie przerwała naukę. Kiedy ukończyła dwadzieścia lat rozpoczęła pracę, pisząc piosenki dla artystów należących do wytwórniInterscope Records. Po opuszczeniu domu rodzinnego Gaga zaczęła występować publicznie w klubach w centrum Manhattanu wraz z zespołami Mackin Pulsifer oraz SG Band. Chcąc zmienić swój typ sceniczny z rockandrollowego zainteresowała się muzyką pop.

W 2008 na łamach miesięcznika „Rolling Stone” artystka oficjalnie dokonała coming outu jako osoba biseksualna.

Lady Gaga jest matką chrzestną Zachary’ego Jacksona Levona Furnisha-Johna – syna Eltona Johna i jego partnera, Davida Furnisha. Dziecko urodziła matka zastępcza (surogatka) w Boże Narodzenie 2010.

Piosenkarka jest w związku z aktorem i modelem Taylorem Kinneyem od lipca 2011 roku. Para zaręczyła się 14 lutego 2015 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki