FANDOM

Lech Janerka

Lech Janerka

Lech Janerka (ur. 2 maja 1953 we Wrocławiu) – polski muzyk rockowy, basista, wokalista, tekściarz, kompozytor, w latach 1979-1984 lider grupy Klaus Mitffoch.

Biografia Edytuj

Biografia została opracowana o rmf.fm, chyba, że zaznaczono inaczej w formie przypisów.

W 1979 roku założył zespół Klaus Mitffoch. Zespół nagrał album Klaus Mitffoch, przez wielu uważaną za jedną z najważniejszych w historii polskiego rocka. Największym przebojem z albumu był utwór „Jezu jak się ciszę”.

W 1984 roku Lech Janerka opuścił zespół i rozpoczął działalność solową. W 1985 roku wystąpił na festiwalu w Jarocinie. W 1986 roku nagrał album Historia podwodna. W 1987 roku nagrał album Piosenki, wydaną w 1989 roku (z powodu cenzury). W 1991 roku ukazał się album Ur, poświęcony sumeryjskiemu miastu Ur. W nagraniach uczestniczył towarzyszący zespół Dinghy.

W 1993 roku ukazał się album Co lepsze kawałki, zawierający największe przeboje Lecha Janerki i Klausa Mitffocha. W 1994 roku ukazał się album Bruhaha. W 1997 roku ukazał się album Dobranoc.

Lech Janerka jest twórcą muzyki do filmów „Obcy musi fruwać” Wiesława Saniewskiego, „Chcę mi się wyć” Jacka Skalskiego, „Czyż nie dobija się konia?” Macieja Żurawskiego.

W 1996 roku uczestniczył w nagraniu albumu Flota zjednoczonych sił Voo Voo (Janerka występował z Voo Voo w Jarocinie w latach 1985, 1988 i 1991).

Na przełomie 1999 i 2000 roku Janerka uczestniczył w zdjęciach do filmu „Głośniej od bomb” Przemysława Wojcieszka, gdzie wcielił się w rolę księdza.

W 2001 roku wydał album Fiu Fiu. Dzięki Rafałowi Paradowskiemu do każdej piosenki powstał teledysk, stanowiący spójną całość.

Dyskografia Edytuj

Z Klaus Mitffoch Edytuj

Solowe Edytuj

Inne Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki