FANDOM

Maciej "Magura" Góralski – polski muzyk, tłumacz literatury buddyjskiej, orientalista, buddolog, autor tekstów, propagator buddyzmu, członek zespołów Micka Neona, Walek Dzedzej Pank Bend, Deadlock, Kryzys, Bakszysz, Rastarr. Z wykształcenia polonista[1].

Studiował na jednym roku z Jackiem Kaczmarskim[1]. Magura nie lubił Kaczmarskiego z powodu nadęcia intelektualnego oraz noszenia przez Kaczmarskiego wyciągniętych swetrów[1].

Góralski zastąpił Kamila Storra w Kryzysie. W zespole Magura brał udział w nagraniu bootlegu Kryzys, odbył także kilka koncertów z zespołem. Magura jako najstarszy członek zespołu, jeżdził do Londynu kupować płyty, by prezentować nowe zespoły członkom Kryzysu[2]. Podczas jednej z wycieczek do Londynu, na imprezie u Johnnego Rottena wręczył muzykom The Clash znaczki z Leninem[3].

Od 1985 r. jest pracownikiem Muzeum Azji i Pacyfiku, obecnie pełni w nim funkcję kustosza[4].

Za pośrednictwem Tomasza Lipińskiego (wówczas działającego w Brygadzie Kryzys), Magura zainteresował się buddyzmem[4]. W 1985 roku Góralski przeżył kryzys moralny, który zakończył przejściem na buddyzm[4].

Maciej Góralski jest fanem Davida Bowie, Lou Read, Iggy Pop i The Clash[1].

Ma trójkę dzieci[1].

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas rywalizacji grup Kryzys i Tilt, Magura często jeżdził na koncerty Tiltu i podczas zgaszonych świateł krzyczał Tilt do domu! Dawac tu Kryzys![2].

Dyskografia Edytuj

Deadlock
Kryzys

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki