Fandom

Muzyka

Madame

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Madame – polski zespół nowofalowy działający w latach 1982-1986 i 1995.

Historia Edytuj

[1]

Madame powstał w grudniu 1982 roku na Sylwestra w składzie: Robert Gawliński (śpiew), Jacek Perkowski (gitara), Piotr Jóźwiak (bas) i Krzysztof Dominik (perkusja). Pod koniec 1983 roku Jacka Perkowskiego zastąpił Robert Sadowski.

Zespół początkowo grał muzykę lekko popową. Madame wystąpił na Festiwalu w Jarocinie w 1984 roku, grając nowy repertuar zimnofalowy i starsze utwory popowe. Faktyczny zwrot w stronę nowej fali nastąpił po sukcesie Made in Poland i Variete (wkrótce Made in Poland i Madame nawiązały przyjacielskie stosunki, które zaowocowały chwilowym przyjęciem Gawlińskiego do Made in Poland).

W 1985 roku powołano do wojska Krzysztofa Dominika. Los grupy stanął pod znakiem zapytania. Do wojska powołano także Jóźwiaka, ale ten nie załatwił tego odpowiednio, przez co miał później z tego powodu kłopoty. W związku z brakiem wolnego czasu Jóźwiaka, zespół zerwał współpracę. Z zespołu odszedł także Dominik, który po powrocie do zespołu uznał, że Madame gra muzykę zbyt ciężką, nienadającą się do kultury masowej. Po zmianach w zespole Gawliński zaczął grać na basie, a nowym perkusistą został Sławek Słociński.

Zespół wydał single w Tonpressie i płytę LIVE. LIVE ukazał się dopiero w 1999 roku pod nazwą Koncert.

Zespół rozpadł się w wyniku konfliktu Sadowskiego i Gawlińskiego. Gawliński odszedł do Opery, zaś nowym wokalistą został Jarek Wajk. Jeszcze w 1986 roku Madame rozwiązano.

W 1995 roku nastąpiła chwilowa reaktywacja Madame w składzie: Robert Sadowski (gitara), Robert Gawliński (wokal), Artur Hajdasz (perkusja) i Leszek Biolik (bas).

W 1998 roku powstały plany reaktywacji Madame.

Muzycy Edytuj

Ostatni skład Edytuj

Inni muzycy Edytuj

Dyskografia Edytuj

Albumy Edytuj

Single Edytuj

Przypisy

  1. Sekcja została opracowana na podstawie pawnhearts.eu.org

Więcej z Fandomu

Losowa wiki