Fandom

Muzyka

Made in Poland

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Artur Hajdasz.jpg

Artur Hajdasz

Piotr Pawłowski.jpg

Piotr Pawłowski

Marcin Klimczak.jpg

Marcin Klimczak

Made in Poland – polski zespół nowofalowy działający w latach 1984-1987, 1992, 1999 i od 2006 roku.

Historia Edytuj

Historia opracowana na podstawie dada.serpent.pl (chyba że podano inaczej w formie przypisu)

Zaczątkiem Made in Poland był punkowy zespół Ekshumacja, powstały na początku 1983 roku. Do występie w Jarocinie, Ekshumacja rozwiązała się. W maju 1984 roku Robert Hilczer (wokal), Krzysztof Grażyński (gitara), Piotr Pawłowski (bas) i Artur Hajdasz (perkusja) wznowili działalność. Zdecydowali zmienić styl muzyczny i nazwę zespołu na Made in Poland. W czerwcu 1984 roku Made in Poland zarejestrował sześć utworów w Studenckim Centrum Radiowym "Nowinki" w Krakowie. W 1984 roku Made in Poland wystąpił w Jarocinie, zdobywając wyróżnienie.

Na początku 1985 roku Made in Poland wydał singel, zawierający utwory „Ja myślę” i „Obraz we mgle”. Utwory trafiły na radiową Trójkę i Rozgłośnie Harcerską. W 1985 roku zespół zagrał na poznańskiej Rock Arenie i ponownie w Jarocinie. W 1985 roku Made in Poland wystąpił w Jarocinie, rywalizując z bydgoskim Variete o tytuł polskiego Joy Division[1].

W 1986 roku ukazał się drugi singel, z utworami „Nieskazitelna twarz” i „Ucieczka”. Piosenki te nagrano z nową wokalistką, Jolantą Anną Pulchną. Zespół stopniowo odchodził od nowej fali. W 1987 roku ukazał się album Made in Poland. Płyta nie odniosła sukcesy.

W 1986 roku po rozpadzie Madame, przez 3 miesiące w zespole śpiewa Robert Gawliński. W 1987 roku Made in Poland rozpadł się.

W 1992 roku Made in Poland chwilowo reaktywował się, grając kilka koncertów. W 1999 zespół ponownie chwilowo wznowił działalność, grając jako support przed The Stranglers.

W 2006 roku ukazał się album Made in Poland - "The Best: Obraz we mgle". W 2006 roku Made in Poland ponownie wystąpił w Jarocinie. W 2009 roku ukazał się album Future Time, a w 2011 Enjoy the Solitude.

Muzycy Edytuj

Obecny skład zespołu Edytuj

Z zespołem współpracuje także gitarzysta Marcin Klimczak.

Oryginalny skład zespołu Edytuj

  • Robert "Rozzy" Hilczer - śpiew
  • Krzysztof "Córa" Grażyński - gitara
  • Piotr Pawłowski - gitara basowa
  • Artur Hajdasz - perkusja

Byli członkowie zespołu Edytuj

Dyskografia Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki