FANDOM

Mylène Farmer (właśc. Mylène Gautier, ur. 12 września 1961 w Pierrefonds w Kanadzie) – francuska wokalistka. Jej ojciec, Max Gautier, był z wykształcenia inżynierem, matka Marguerite Martin zajmowała się dziećmi[1].

BiografiaEdytuj

Jej rodzina wróciła do Francji, kiedy Farmer miała 8 lat. Mieszkała najpierw w Ville-d'Avray, następnie w Chaville. Obecnie mieszka w Paryżu i Los Angeles. Zadebiutowała w 1984 piosenką Maman a tort, we 1986 wydała pierwszy album, Cendres de Lune, zawierający hit Libertine.

Mylène Farmer ma za sobą cztery duże trasy koncertowe. Podczas ostatniej, która trwała od 13 do 29 stycznia 2005, wszystkie 13 koncertów odbyło w Paryżu.

Nagrała duety z Khaledem (La poupée qui fait non), z Jeanem-Louisem Muratem (Regrets), z Sealem (Les mots) i z Moby'm (Slipping away / Crier la vie) . Dwa utwory ze starszych płyt Mylène Farmer (Désenchantée i Libertine) włączyła do swego repertuaru Kate Ryan.

Oprócz Laurenta Boutonnata teledyski Farmer reżyserowali m.in. Luc Besson (Que mon cœur lâche) i Abel Ferrara (California). Większość teledysków Mylène Farmer, poza najnowszymi, znalazła na dwóch płytach DVD, Music Videos I i Music Videos II & III.

CiekawostkiEdytuj

  • Scenografię do trasy koncertowej Mylenium Tour zaprojektował H. R. Giger – rysownik komiksów, twórca postaci Obcego z filmu Ridleya Scotta.
  • Pseudonim Farmer pochodzi od nazwiska aktorki Frances Farmer.
  • Mylène Farmer i Laurent Boutonnat zrealizowali pełnometrażowy film Giorgino, w którym Farmer zagrała rolę drugoplanową. Film nie odniósł sukcesu.
  • O Mylène Farmer wydano kilka pozycji książkowych, a także ukazuje się regularnie we Francji czasopismo poświęcone piosenkarce - Mylène Farmer et vous.

Kompozytorem większości jej utworów jest Laurent Boutonnat. Wspólnie odkryli i wylansowali Alizée, dla której piszą teksty i muzykę, napisali między innymi płyty Gourmandises, Mes courants électriques i utwór Moi... Lolita.

DyskografiaEdytuj

Albumy długogrające

Single

Przypisy

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki