FANDOM

Nicki Minaj, właściwie Onika Tanya Maraj (ur. 8 grudnia 1982 w Port-of-Spain, Trynidad i Tobago) – amerykańska raperka, piosenkarka, autorka tekstów i aktorka urodzona na Trynidadzie.

Biografia Edytuj

W 2009 dołączyła do Young Money Entertainment, wytwórni muzycznej zarządzanej przez Lil Wayne'a. Powstały wówczas singel "BedRock", nagrany przez Minaj we współpracy z Lloydem, zajął drugie miejsce w notowaniu Billboard Hot 100. Od tego momentu raperka nagrała wiele duetów z artystami amerykańskiej branży fonograficznej, między innymi Christiną Aguilerą, Mariah Carey,Usherem, Ludacrisem, Lil Wayne'em czy Robinem Thicke.

W kwietniu 2010 wyszedł pierwszy singel Minaj, "Massive Attack", nagrany z Seanem Garrettem

Nicki Minaj at Other Woman Premier

. Singiel nie odniósł większego sukcesu; w zestawieniu Billboard Hot 100 zadebiutował na 122. miejscu, notując je jako najwyższe. Na początku czerwca 2010 premierę miał drugi singiel artystki, "Your Love". Piosenka zanotowała dużo lepsze pozycje na listach przebojów w USA, na liście Billboard Hot 100 debiutując na 51. pozycji, a osiągając jako najwyższe miejsce 14. W listopadzie 2010 ukazał się debiutancki album Nicki Pink Friday.

W 2014 roku premierę miała komedia romantyczna z udziałem raperki pt. Inna kobieta, w którym zagrała jako Lydia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki