FANDOM

Nightly Gale – polski zespół wykonujący doom metal, powstały w styczniu 1996 w Zabrzu w składzie Damian Hellwing (bass), Sławomir Pyrzyk (śpiew, gitara, programowanie), Grzegorz Sobolewski (gitara, programowanie). Sławomir Pyrzyk pozostaje jedynym stałym członkiem zespołu[1][2].

W kwietniu 1996 roku zespół nagrał debiutanckie godzinne demo Dream of Dark Hour, poprzedzone taśmą z próby, nagraną w miesiącu powstania zespołu. W grudniu zaczął pracę nad demem The Bleeding Art, które nagrał w tym samym studio w kwietniu 1997. Taśma została wydana w tym samym roku przez Ceremony Records. Z powodu nieporozumień podczas sesji nagraniowej z zespołu został usunięty Grzegorz Sobolewski, ale uczestniczył on do końca w nagraniu. Następnie Hellwing i Pyrzyk zaczęli pracę nad promo Erotica.

Na początku 1999 do zespołu dołączyli gitarzysta Jarosław Toifl i wokalista Waldemar Sagan, którzy wzięli udział w realizacji zawierającej dwa utwory taśmy promo Erotica. W wyniku niej został podpisany kontrakt z Pagan Records, który zaskutkował wydaniem w maju 2001 roku płyty ...And Jesus Wept. Przed tym, z powodu prywatnych nieporozumień, z zespołu został usunięty Damian Hellwing. Płyta została nagrana w lecie 2000 w Gliwicach w Combo-Studio. Na płycie użyto między innymi saksofonu elektronicznego.

Od 2002 trwały prace nad albumem Illusion Of Evil, który został ostatecznie ukończony i wydany pod koniec 2005 roku. Na płycie poza partiami sampli i w mniejszej ilości syntezatorów zostały użyte piano i żywy saksofon[1][2][3].

Tworzeniem i realizacją następcy "Illusion of Evil" zajmowało się jeszcze trio Pyrzyk/Daszkiewicz/Toifl, jednak ten ostatni opuścił zespół pod koniec roku 2008. Album Imprint jest siedemdziesięciominutową całością podzieloną na siedem "rozdziałów", które, płynnie przechodząc jeden w kolejny, są kolejnymi etapami spójnej opowieści autorstwa Radosława Daszkiewicza. Wokalistka Aneta Sumara będąc gościem w czasie sesji nagraniowej dołączyła na stałe do składu zespołu również pod koniec roku 2008.

W sierpniu 2009 w profilu MySpace zespołu pojawiło się nazwisko drugiego gitarzysty, zastępującego Jarosława Toifla: Krzysztof Prietzel.

Materiał na kolejny album został opracowany pod koniec roku 2009, nagrania i wydanie planowane są na początek roku 2010.

Muzycy[4][3]Edytuj

byli człokowie zespołu:

Dyskografia[5]Edytuj

DemaEdytuj

Płyty długogrająceEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki