Fandom

Muzyka

Nocne szczury

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nocne szczury – polski zespół punkrockowy z Władysławowa[1]. Zespół jest często przyjmowany za pionierów punk rocka w Polsce (obok grup Kryzys, Deadlock i Tilt)[2].

Historia Edytuj

Zespół powstał w Władysławowie. W przeciwieństwie do innych pionierów punk rocka w Polsce, Nocne szczury miały mocno ograniczony dostęp do zagranicznej muzyki[2]. Pod tym względem często zalicza się ich fenomenu na miarę KSU[2]. Zespół inspirował się dokonaniami Sex Pistols[2]. W swoim dorobku mieli zarówno autorskie piosenki jak i covery Sex Pistols[2].

W 1980 roku Nocne szczury wystąpiły w Jarocinie (jako pierwszy zespół punk rockowy w historii festiwalu)[1]. Czasopismo Sztandar Młodych nazwał zespół nieporozumieniem, po koncercie w Jarocinie (pomimo dobrego przyjęcia przez fanów)[3]. W 1980 roku zespół zagrał także na Festiwalu Nowej Fali w Kołobrzegu[1]. W 1981 roku w Toruniu, na Festiwalu Nowej Fali (jako zastępca jugosłowiańskiej grupy Electricny Orgazm[1]) część muzyków Nocnych Szczurów i gdańskiego PKSu wystąpiła na wspólnym koncercie[1].

W 2014 roku ukazała się EPka zespołu nazwana 1980 z utworami „Pułapka na szczury”, „Londyn wzywa”, „Jestem zawsze sam”, „Chodź pójdziemy tam”, „Zostawcie mnie”[2]. Płyta ukazała się na winylu[4].

Skład zespołu Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki