FANDOM

Ten artykuł dotyczy polskiego zespołu nowofalowego. Zobacz też: Opera.

Opera – polski zespół nowofalowy założona przez byłych muzyków z zespołu Republika w 1986 roku[1].

W składzie Opery znaleźli się byli muzycy Republiki: Sławomir Ciesielski (perkusja), Zbigniew Krzywański (gitara) oraz Paweł Kuczyński (gitara basowa)[1]. Początkowo wokalistą był Ciesielski, ale na moment zastąpił go Mariusz Lubomski[1]. Kolejnym wokalistą został Robert Gawliński, a z nim do zespołu dołączyli Jacek Rodziewicz (grający na instrumentach klawiszowych) oraz Włodzimierz Kiniorski (grający na saksofonie)[1]. W sześcioosobowym składzie Opera wydała kasetę Gawliński i Opera 1987-1988 (był to pierwszy album, w którym wziął udział Gawliński, pomijając single grupy Madame[1]). Wkrótce Gawliński odszedł z zespołu (zespól nie chciał grać skomponowanych przez niego utworów[1]) i założył zespół Wilki. W 1990 roku zespół rozpadł się. Ciesielski, Krzywański i Kuczyński ponownie nawiązali współpracę z Ciechowskim, reaktywując Republikę[1]. Album doczekał się premiery dopiero po rozpadzie zespołu[1].

W 2013 ukazała się reedycja kasety Gawliński i Opera 1987-1988 w wydaniu CD[2].

Skład zespołu Edytuj

Dyskografia Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki