FANDOM

Per Yngve Ohlin, Dead (ur. 16 stycznia 1969 w Västerhaninge, Szwecja, zm. 8 kwietnia 1991 w Kråkstad, Norwegia) – szwedzki wokalista i tekściarz, członek deathmetalowej grupy Morbid. W 1988 roku dołączył do blackmetalowej grupy Mayhem. 8 kwietnia 1991 roku popełnił samobójstwo w swym mieszkaniu.

Biografia Edytuj

Ohlin w wieku trzech lat przeżył śmierć kliniczną, która odbiła się na jego psychice. Zaczął widzieć siebie jako osobę nie z tego świata. Przed koncertami, zakopywał na tygodnie ubrania, by wykopane świeżo przed występem pozwalały mu lepiej wczuć się w atmosferę rozkładu. Podczas jednej z tras koncertowych z zespołem Mayhen, Dead znalazł martwego kruka, którego trzymał w plastikowej torbie. Przed wejściem na scenę wąchał zwłoki, by poczuć zapach śmierci. Podczas koncertów, ciął zebrane obok wzmacniaczy głowy świń lub siebie (w 1990 w Sarpsborgu po zabawie z rozbitą butelką trafił do szpitala z powodu dużej utraty krwi.

W wynajętym przez zespół domku w Kråkstad, 8 kwietnia 1991 roku podciął sobie żyły, a na końcu strzelił w głowę z shotguna innego muzyka z zespołu, Øystein "Euronymousa" Aarsetha. Euronymous po odkryciu zwłok, pobiegł do pobliskiego sklepu w celu kupienia aparatu fotograficznego i zrobił kilka zdjęć martwego Deada. Jedno z zdjęć trafiło do bootlega Dawn of the Black Hearts. Euronymous początkowo twierdził, że przed przyjazdem policji przyrządził sobie sałatkę z szynki, warzyw i fragmentów mózgu Ohlina (później twierdził, że to były plotki). Z kawałów czaszka Deada, Euronymous przyrządził amulet, który otrzymał perkusista Mayhem, Hellhammer. Inne kawałki czaszki trafiły do zespołów Samael i Marduk.

Dyskografia Edytuj

Title Band Recorded/Released
Morbid RehearsalMorbid7 sierpnia 1987
December MoonMorbid25 grudnia 1987
Dawn of the Black HeartsMayhem28 lutego 1990
Freezing Moon/CarnageMayhemkwiecień 1990
Live in LeipzigMayhem26 listopada 1990
Out from the DarkMayhem1991
Live in StockholmMorbid2000
Year of the GoatMorbid4 kwietnia 2011

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki