FANDOM

Bathory logo

Logo Bathory

Gibson FlyingV

Gitara Gibson Flying, na której grał Quorthon

Quorthon (właściwie Thomas Börje Forsberg, ur. 17 lutego 1966 w Sztokholmie, zm. 7 czerwca 2004 tamże[1]) – szwedzki muzyk metalowy, gitarzysta, basista, perkusista, flecista, lutniarz, klawiszowiec, producent muzyczny, tekściarz, wokalista, kompozytor. Założyciel zespołu Bathory. Współpracował z Jennie Tebler, Agnosticum, Stridsk[2].

Zespół Bathory, Quorthon tworzył razem z Jonasem Akerlundem[3].

Na płycie Purity of essence Quorthon grał muzykę rockową[4].

W 1990 roku zrzekł się z występów na żywo, by poświęcić się pracą nad albumami studyjnymi[1].

Przed śmiercią współpracował z Jennie Tebler nad projektem Silverwing[3]. Owocem tej współpracy jest utwór „Song To Hall Up High”[3]. Utwór ukazał się w 2005 roku[3].

Zmarł prawdopodobnie na zawał serca[1] (problemy z sercem miał od wielu lat[3]). Został znaleziony martwy w swoim domu[3]. Po jego śmierci, w dniach 25-28 sierpnia odbył się specjalny koncert w norweskim Bergen upamiętniający twórczość Quorthona[3]. Zagrali między innymi: Abbath (eks-Immortal), Apollyon (Aura Noir), Faust (eks-Emperor), Gaahl (Gorgoroth), Grutle i Ivar (Enslaved), Nocturno Culto (Darkthrone), Samoth (Zyklon, eks-Emperor) i Satyr (Satyricon)[3]. Część dochodów z koncertu trafiła do wytwórni Black Mark, dla której nagrywał Bathory[3].

Dyskografia Edytuj

[5][6]

Bathory Edytuj

Albumy studyjne
Kompilacje
Demo, bootlegi, splity i single

Albumy solowe Edytuj

Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki