FANDOM

Rafał Kwaśniewski (ur. 28 lipca 1966[1]) – polski gitarzysta rockowy, wokalista i autor piosenek.

Aktywny od drugiej połowy lat 80. XX wieku w polskich zespołach: Deuterze, Dezerterze[2], Sstil[3], Kulcie[4]. Był współzałożycielem zespołu Elektryczne Gitary[5], z którym zagrał na płycie Wielka radość[6].

W 1992 r. założył w Krakowie zespół PRL, w którym pełnił funkcję lidera, wokalisty i gitarzysty, a także był autorem prawie całego repertuaru. Równolegle występował m.in. w zespole Homo Twist[7] jako gitarzysta basowy. Zagrał jako gitarzysta w dwóch utworach na albumie Homo Twist[8].

Od końca lat 90. zeszłego wieku ograniczył aktywność muzyczną[9][10].

Kazik Staszewski następująco scharakteryzował Rafała Kwaśniewskiego[11]:

Koniecznością jest, abyście wy wszyscy posłuchali zespołu PRL. Kwasek jest jedną z dwóch osób, z którymi już bym nie chciał więcej wspólnie pracować, ale to nie przeszkadza powiedzieć mi, że wielkim artystą jest i ze wszechmiar niedocenionym.

Za posiadanie narkotyków został skazany w 2010 roku na karę siedmiu lat więzienia. Od roku 2014 jest na wolności, zwolniony warunkowo.

CiekawostkiEdytuj

  • Był członkiem zespołu Elektryczne Gitary, wykonującego piosenki Kuby Sienkiewicza, jeszcze zanim sam Sienkiewicz dołączył do zespołu jako lider i frontman[5].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki