Fandom

Muzyka

Rezerwat

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rezerwat – polska grupa grająca rock i nową falę. Grupa powstała w roku 1982[1] w Łodzi.

Historia Edytuj

Rezerwat zadebiutował na festiwalu Rockowisko w listopadzie 1982[1]. Wśród wielu jurorów, którzy docenili zespół był Marek Niedźwiedzki[1]. Rezerwat nie odnosił się do walki z sytuacją gospodarczą i polityczną Polski[2]. Nazwa zespołu nawiązywała do tekstów, które tworzył Rezerwat[2].

Pierwsze nagranie studyjne zespół wykonał w 1983 roku. Nagranymi piosenkami zostały „Obserwator” i „Histeria”[1]. Piosenka „Obserwator” szybko stała się przebojem[1]. W 1984 ukazał się album Rezerwat. Podczas roku 1984 grupa zagrała 150 koncertów (wśród nich znalazł się festiwal w Opolu) [1]. W 1985 powstała najbardziej znana piosenka zespołu – „Zaopiekuj się mną”. Piosenka zadebiutowała w programie Przeboje dwójki na TVP2[1]. Lider zespołu, Andrzej Adamiak, nie zdawał sobie sprawy z tego, że utwór mógłby być przebojem [3].

W 1986 ukazał się album Serce. Oprócz piosenki „Zaopiekuj się mną” znalazł się też utwór „Parasolki”[1]. W produkcji tej płyty uczestniczył Rafał Paczkowski[1].

W roku 1993 Rezerwat stworzył przebój „Kocha Ciebie niebo”[1]. Utwór stał się przebojem w programie Muzyczna Jedynka[1]. W 2000 ukazała się składanka The Best of Rezerwat[4].

Zespół miał plany wydać trzeci album, zatytułowany Dotykaj. Jesienią 2011 roku premierę miała piosenka "Twoje czary", mająca pilotować krążek "Dotykaj". Kawałek przeszedł bez większego echa, a plany wydania trzeciego albumu Rezerwatu zostały na jakiś czas zawieszone.

Utwory zespołu pojawiły się w filmach „Co lubią tygrysy” oraz „Pręgi”[1]. W filmie „Co lubą tygrysy” Rezerwat zagrał tam grupę grającą podczas striptizu[1].

Początkowo zespół starał się łączyć nową falę z rockiem. Z czasem grupa grała utwory popowe. Czołową postacią grupy jest jej założyciel i autor większości materiału Andrzej Adamiak - kompozytor, autor tekstów, producent, wokalista i gitarzysta basowy[1]. Rezerwat ma na swoim koncie prawie milion sprzedanych płyt[2].

Od 2013 roku zespołem Rezerwat zajmuje się manager - Katarzyna Górecka [5].

Skład zespołu Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Lista w kolejności alfabetycznej

Dyskografia Edytuj

Albumy studyjne Edytuj

Albumy kompilacyjne Edytuj

Single Edytuj

  • "Modlitwa o więź" / "Nowy świetny plan" (1984, Tonpress S-493)
  • "Kuszący wir" / "Nie wyjdę na deszcz" (1985, Tonpress S-529)
  • "Zaopiekuj się mną" / "Boję się" – "Parasolki" / "Szare gitary" (1986, Tonpress S-616/617)

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki