FANDOM

Roni Size 1.jpg

Roni Size podczas Ashton Court Festival, 17 lipca 2005[1]

Roni Size (właśc. Ryan Williams, ur. 29 października 1969 w Bristolu w Anglii[2])producent i DJ drumandbassowy, właściciel wytwórni Full Cycle Records[3].

BiografiaEdytuj

Pochodzi z rodziny jamajskich imigrantów. Gdy miał 16 lat, został relegowany ze szkoły. Pod koniec lat 80. zaczął tworzyć pierwszą muzykę inspirowaną housem i reggae[4]. Produkcji muzycznej uczył się w The Basement Project na automacie perkusyjnym Yamaha RX17, samplerze Akai i programie Cubase[5]. W 1990 na Festiwalu w Glastonbury poznał DJ-a Suva, DJ-a Die'a i Krusta, z którym zaczął pracować w 1992, a w 1993 otworzyli wspólnie wytwórnię Full Cycle Records[3].

W 1997 założył grupę Reprazent, której debiutancki album New Forms w tym samym roku zdobył Mercury Prize[6] i rozszedł się w ilości 700 tysięcy egzemplarzy[4]. W 1999 założył z DJ-em Die i Leonie Lawsem projekt Breakbeat Era[3], który w tym samym roku wydał płytę Ultra-Obscene[7]. W 2000 z grupą Reprezant wydał płytę In the Møde[8]. W 2002 wydał solową płytę Touching Down[9], a w 2005 także solową Return to V[10].

CiekawostkiEdytuj

DyskografiaEdytuj

Płyty długogrające[11]Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki