FANDOM

Shadowfall – stworzony na potrzeby mistyfikacji polski zespół blackmetalowy.

Aktywnie istniał w internecie do roku 2001[1][2]. Miał zostać założony w 1998 w Katowicach i nagrać dwa dema i jedno promo, zatytułowane Shadowfall (1998, demo) The Winds of Mayhem (1999, promo) i Darkness & Evil (2000, demo). Strona internetowa znajdowała się pod adresem http://shadowfall.prv.pl/ (obecnie zlikwidowana)[3].

Muzyką zespołu były cztery utwory Bathory z drugiej płyty – The Return. Wywiad z zespołem został umieszczony w Black Grave Webzine. Z dwoma innymi webzinami, „Wyrocznią” i „Multum In Parvo”, nie doszło do współpracy. W dalszym okresie czasu autorzy mistyfikacji, osoby ukrywające się pod pseudonimami „Quorth” i „Seth” (od pełnego pseudonimu szwedzkiego muzyka Quorthona – Quorthon Seth), byli aktywni na w internecie (m.in. na czatach), gdzie zdobyli popularność tym, że byli tak ekstremalnie pojebani[2]. Przywoływali m.in. niemające miejsca wydarzenia, aby sprawdzić, czy rozmówcy potwierdzą ich istnienie (np. nazwy zespołów). Ich celem było pokazanie, że polski internetowy dziennikarz, który uważa się za wyrocznię w sprawach metalu i podziemia, tak naprawdę gówno o tym wie[2]. Mistyfikacja została podsumowana w numerze 99 zina „Wolfpack”.

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

ŹródłoEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki