FANDOM

T.Love

T.Love

T.Love (początkowo T.Love Alternative) – polski zespół muzyczny założony w 1982 roku w Częstochowie. Początkowo zespół grał muzykę punk, a z upływem lat korzystał z stylistyki reggae, rock and rolla, glam rocka i pop rocka.

Historia Edytuj

Zespół powstał zimą 1982 roku[1]. Początkowo zespół działał jako T.Love Alternative[1]. Zespół założyli uczniowie IV LO w Częstochowie[1]. Pierwsze koncerty odbywały się w Częstochowie[1]. Sami muzycy inspirowali się muzyką punk oraz nową falą (inspiracje stanowili The Clash, Sex Pistols, Buzzocks, Jam, Tilt, Kryzys)[1]. Jednocześnie muzycy było pod wpływem ska i reggae[1].

W 1984 roku T.Love Alternative wystąpił w Jarocinie[1]. W tym samym roku ukazał się album Nasz bubelon[1]. W 1985 roku ukazał się album Chamy idą[1]. Z okresu z lat 80. pochodzą piosenki „Wychowanie” i „IV liceum”, które do dzisiaj są największymi przebojami zespołu[1].

Pod koniec lat 80. doszło do rozpadu zespołu. Nowy skład ukształtował się w 1990 roku (z pierwszego składu pozostał tylko Muniek Staszczyk)[1]. W 1992 roku ukazał się album Dzieci rewolucji 1982-1992[1].

W 1994 roku ukazały się albumy I Love You i Prymityw[1]. W 1996 roku ukazał się album Al Capone[1].

W 1997 roku ukazał się album Chłopaki nie płaczą[1]. Do tytułowej piosenki powstał teledysk, w którym muzycy T.Love parodiowali popularne wówczas boysbandy[1].

W maju 2014 roku kandydatka Twojego Ruchu z Wrocławia Anna Kubica wykorzystała do klipu wyborczego piosenkę „Jest super” T.Love[2]. Kradzież utworu spotkała się z szybką interwencją Muńka Staszczyka[2].

Obecny skład zespołu Edytuj

Dyskografia Edytuj

T.Love
T.Love Alternative

Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki