FANDOM

012715-Taylor-Swift-600.jpg

Taylor Alison Swift (ur. 13 grudnia 1989 w Reading w stanie Pensylwania) – amerykańska piosenkarka, country i popowa, autorka tekstów oraz instrumentalistka.

Wczesne życie Edytuj

Taylor Swift przyszła na świat 13 grudnia 1989 roku jako pierwsze dziecko Scotta Kingsleya Swifta, doradcy finansowego, i Andrei, gospodyni domowej. Imię otrzymała na cześć popularnego piosenkarza Jamesa Taylora. Swift ma młodszego o trzy lata brata Austina. Gdy była małą dziewczynką, mieszkała na jedenastoakrowej farmie choinek w Montgomery, w stanie Pensylwania. W dzieciństwie chodziła do przedszkola w Alvernia Montesorri School, a później do prestiżowej Wyndcroff School.

Gdy Taylor skończyła dziewięć lat, jej rodzina przeniosła się do Wyomissing, gdzie uczęszczała do szkoły podstawowej i średniej. Wakacje spędzała w Stone Harbour w New Jersey, gdzie znajdował się drugi dom rodziców. Tam Swift, jako czternastolatka, napisała swoją pierwszą powieść - Girl Named Girl. W Wyomissing Taylor została członkinią Teatru Akademickiego Berks Youth. Raz na tydzień wspólnie z mamą jeździła do Nowego Jorku pobierać lekcje śpiewu i aktorstwa. Zaczęła również pojawiać się na przesłuchaniach, ale gdy nikt nie zwrócił na nią uwagi zainteresowała się muzyką country.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki