Fandom

Muzyka

Tomasz Adamski

580stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Siekiera.jpg

Tomasz Adamski (po lewej) podczas koncertu Siekiery w 1984 roku

Tomasz Adamski (ur. 1963, pseudonim Dzwon) – polski wokalista, gitarzysta, poeta i aktor teatralny. Znany głównie z zespołu Siekiera. Gra w puławskim „Teatrze Poszukującym”. W 2006 wydał tomik poezji Za czarną szybą. Mieszka w Puławach.

Tomasz Adamski został zapamiętany jako muzyk były muzyk punkowy, którzy niespodziewanie przeszedł na nową falę. Fani punkowi oskarżali Adamskiego o zdradę muzyki punk [1]. Na festiwal w Opolu zespół pojechał z obstawą, gdyż obawiał się ataku od ortodoksyjnych punków[1]. Muzycy Siekiery przyznają do dzisiaj, że Adamski był wilkiem alfa zespołu [2]. Po rozwiązaniu Siekiery stał się koneserem muzyki poważnej (szczególnie w twórczości Jana Sebastiana Bacha.

Tomasz Adamski przyznaje, że nie pamięta, skąd pochodzi jego pseudonim[1]. Prawdopodobnie pseudonim Dzwon jest nawiązaniem do tubalnego głosu i mówieniu o sprawach ostatecznych[1].

W książeczkę dołączonej do albumu Ballady na koniec świata Robert Jarosz napisał, że Adamski cierpi na bezsenność i depresję oraz miewa myśli samobójcze[1]. Adamski mieszka w mieszkaniu na parterze w bloku. Jeden ze swoich pokoi przerobił na studio nagraniowe [3]. Nie ma przyjaciół [3].

Dyskografia Edytuj

Albumy studyjne Edytuj

Single Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Siekiera to ja czyli człowiek totalny – artykuł na muzyka.onet.pl
  2. Zbigniew Musiński (Siekiera) – wywiad z nim na magazynperkusista.pl
  3. 3,0 3,1 Siekiera – Mam rację – artykuł na terazrock.pl

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki