FANDOM

Włochaty – polski zespół anarchopunkowy[1][2][3][4], założony w 1987 w Szczecinie jako Włochaty Odkurzacz[5].

HistoriaEdytuj

1 maja 1987 zespół zagrał pierwszy koncert w składzie Jeż (gitara basowa, śpiew), Fagas (gitara), Billy (perkusja). Jesienią 1990 do zespołu dołączył Paulus (śpiew), a nazwa została zmieniona z Włochatego Odkurzacza na Włochaty. W 1991 została nagrana kaseta For sale, wydana w tym samym roku w ilości 100 egzemplarzy. W 1993, po trzech zgłoszeniach, na które nie było odzewu, Włochaty został zakwalifikowany do występu na Festiwalu w Jarocinie. Jesienią tego samego roku została wydana piracka kaseta Live, współdzielona z zespołem The Bill[5], a w listopadzie[6] zespół odbył sesję nagraniową w studiu Złota Skała. Zimą 1993[5] została wydana epka Włochaty[7]. W 1994 do zespołu dołączyła Anka (saksofon). W marcu tego samego roku została wydana kaseta Włochaty, a w późniejszym okresie roku ukazała się reedycja kasety For sale. W 1995 została wydana winylowa reedycja albumu Włochaty z dograną linią saksofonu. W listopadzie 1995 Włochaty odbył w Niemczech dwutygodniową trasę koncertową ze szkockim zespołem Oi Polloi. W 1996 zostały wydane album Wojna przeciwko Ziemi i epka Bank $wiatowy. W 1997 zespół opuścili Anka i Fagas, a dołączył Filip (gitara). W marcu 1999 został nagrany album Droga oporu, wydany w listopadzie tego samego roku. Wiosną 2000 został wydany album Zamiana pieniędzy na rebelię, a jesienią album Zmowa. W 2002 do zespołu dołączył gitarzysta Graba. 18 maja 2002 Włochaty zagrał koncert 15 lat zmagań z systemem, który został zarejestrowany na wideo, a w październiku 2002 została wydana płyta CD Tryumf anarchii nad tyranią, będąca jego zapisem. W maju 2003 Skoda zastąpił Grabę w roli gitarzysty. W październiku 2003 został nagrany album Dzień gniewu, wydany w marcu 2004. Także w marcu do zespołu dołącza drugi gitarzysta, Florens, a w listopadzie opuszcza go zastąpiony przez Dydasa. W sierpniu 2005 został nagrany album Bunt i miłość, wydany w listopadzie tego samego roku[5]. W lutym 2007 zespół zagrał trzy koncerty w ramach swojego dwudziestolecia[8].

CiekawostkiEdytuj

  • W 1989 na koncercie zespołu miał miejsce pierwszy publiczny występ Kasi Nosowskiej[5].

Skład zespołu[9]Edytuj

Dyskografia[10]Edytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki