FANDOM

226322131 e013e46a33 d.jpg

Yeah Yeah Yeahs podczas koncertu w Malmö w Szwecji, 22 sierpnia 2006

Yeah Yeah Yeahs – nowojorski zespół grający rock, powstały w 2000 roku w Williamsburgu na Brooklynie[1]. W skład zespołu wchodzą Karen O (śpiew), Brian Chase (perkusja) i Nick Zinner (gitara elektryczna, drummaszyna)[2]. Ze względu na na trasy koncertowe, na początku 2006 do zespołu dołączył gitarzysta Imaad Wasif[3].

HistoriaEdytuj

226325822 6782fba8d7.jpg

Pierwszym wydawnictwem Yeah Yeah Yeahs była epka Yeah Yeah Yeahs, wydana własnym nakładem pod koniec 2001[1], następnym epka Machine, wydana 5 listopada 2002[4].

W 2003 zespół wydał płytę długogrającą Fever To Tell[5], która sprzedała się w liczbie ponad 750 000 egzemplarzy[6]. 19 października 2004 zespół wydał pierwszą płytę DVD, Tell Me What Rockers to Swallow[7][8]. Płyta zawierała koncert nagrany w The Fillmore w San Francisco, cztery teledyski zespołu oraz wywiad i raport z trasy koncertowej po Japonii[9]. Teledysk do wydanego 1 czerwca 2004 roku utworu Y Control został wyreżyserowany przez Spike'a Jonze[10], który był zaangażowany przez pewien czas w związek z wokalistką Karen O[11], i wydany 5 września 2005[12].

Drugi album zespołu, Show Your Bones, został wydany 27 marca 2006 (28 marca w Ameryce Północnej)[13]. Producent albumu, Squeak E. Clean, który pracował wcześniej z Karen O nad utworem Hello Tomorrow do reklamy Adidasa[14], reżyserowanej przez jego brata[15] i jednocześnie ówczesnego chłopaka Karen O, Spike'a Jonze[14]. Squeak E. Clean powiedział MTV News, że płyta będzie concept albumem o kocie Karen, zatytułowanym Coco Beware[16]. Informacja została potem zdementowana jako żart[17]. Karen O powiedziała brytyjskiemu webzinowi Drowned in Sound: „Show Your Bones” pokazuje co się staje, jeśli wkładasz palce do kontaktu („Show Your Bones” is what happens when you put your finger in a light socket.[18]).

Pierwszy singel z albumu Show Your Bones, Gold Lion, został wydany w Wielkiej Brytanii 20 marca 2006[19] i w notowaniu z 26 marca 2006 doszedł do 18 miejsca na UK Singles Chart[20]. Przez większość 2006 roku zespół grał koncerty w Stanach Zjednoczonych i Europie[21].

Skład zespołuEdytuj

DyskografiaEdytuj

Albumy długogrające[22]

Epki[23]

Single[23]

DVD

Linki zewnętrzneEdytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki